Creatief concept verder uitwerken en feedback van experts vragen: Hans
Mediumkeuze: Marlene
Middelenmix en touchpoints: Gaby
Redeneeropdracht: Daan
Blog: Tessa
Planning |
Deze week moesten wij ons creatief concept aan minimaal drie experts laten zien en hen om feedback vragen. Dit gaan wij volgende week doen op woensdag 18 december. We kunnen daarom nu nog niets vertellen over de feedback die wij hebben gekregen omdat we die nog moeten krijgen. Daarover dus meer in de blog van volgende week!
Dagboek
Naar aanleiding van onze ijkpersoon hebben wij drie dagboekfragmenten geschreven over het leven van onze ijkpersoon. We zijn bij ieder fragment uit gegaan van een andere mediumkeuze. Ons eerste fragment hebben we gebaseerd op ons idee voor de campagne. Dit is het geven van een knuffel om zo de mensen een warm gevoel te geven, hetzelfde gevoel dat ze krijgen wanneer ze naar de Amac gaan. Ook krijgen ze een appel met daaraan een kaartje waarmee ze een prijsvraag kunnen winnen.
Fragment 1:
Lief dagboek,
Vandaag weer een nieuwe dag vol met nieuwe kansen. Voor
me werk moest ik vandaag naar een vergadering over de nieuwe bikini lijn van
Marlies dekkers. Dit is een van de eerste grote opdrachten die ik ga doen in
mijn carrière. Ik vond het ook heel spannend. In de trein onderweg naar Utrecht
bekeek ik mijn ideeën die ik op papier uit had geschetst. Er kwam iemand naast
me zitten, en omdat ik zo in mijn tekeningen zat schok ik hiervan en vielen
alle schetsen uit mijn handen. Heel vervelend, ik dacht toen bij mezelf dat ik
toch maar een Ipad moet gaan aanschaffen. Zo heb ik alle schetsen gewoon
digitaal. Eindelijk op Utrecht Centraal aangekomen had ik nog vijftien minuten
om naar de afspraak te lopen. Ik liep al een beetje door omdat ik niet te laat
wou komen. Midden op het Neude een plek waar vele kroegjes en winkels zijn werd
ik overvallen door een jonge man die mij aansprak en me een knuffel gaf. Hij
vertelde dat ze bij de Amac een winkel die apple producten en accessoires
verkoopt iedereen een warm welkom willen geven. Ook kreeg ik een appel met
daarop like ons op Facebook. Ik kon zelf bijna niks uitbrengen omdat ik
overdonderd was. Ik vertelde dat ik snel verder moest naar mijn afspraak.
Eindelijk aangekomen op mijn afspraak was ik niet te laat. Het gesprek ging
heel goed en ik mag de bikini lijn gaan coördineren. Een grote stap voor mijn
carrière. Terug in de trein denk ik na over de dag en terug aan de knuffel
jongen die op het Neude was. De Amac winkel, daar heb ik nog niet vaak over
gehoord. Ik moet toch maar eens op Facebook gaan kijken.
Fragment 2:
Lief dagboek,
Vandaag was ik weer op me werk in Etten-Leur. Ik vertelde
mijn werkgever over de vergadering van gister. Hij was enthousiast en blij voor
mij dat ik deze grote opdracht mag gaan uitvoeren. Ik ging aan de slag met de
feedback die ik van de opdrachtgever heb gekregen en bekeek mijn schetsen nog
een keer. Ik moest meerdere schetsen gaan maken en deze weer voorstellen aan de
opdrachtgever. Zelf dacht ik dat ik er wel genoeg schetsen had gemaakt, maar ze
willen er nog meer. Wel lastig met al die papieren schetsen. Ineens bedacht ik
de knuffel actie weer van gister. Ik had de appel nog niet op gegeten en deze
lag nog in mijn tas. Ik bekeek de appel en ging naar de Facebook pagina van de
Amac. Deze zag er erg verzorgd uit en ik kon alles gemakkelijk vinden. Ze
hadden nu een winter korting omdat het in de winter zo koud is, kan je beter
thuis zitten met je Ipad of Macbook. Ook stond er een link op de Facebook
pagina, met die link kon je naar de website van de Amac. Ik dwaalde af van mijn
werk en moest terug aan de slag voor de bikini’s van Marlies Dekker. De uren
gingen snel voorbij en het was zo vijf uur en mocht ik naar huis. ‘s Avonds heb
ik met Kees en de kinderen gegeten en ze op bed gelegd. Daarna ben ik nog even
gaan sporten en na het sporten heb ik lekker met Kees op de bank tv gekeken.
Samenvatting van de dag, een heerlijk dagje.
In het laatste fragment neemt onze ijkpersoon een kijkje op de website van Amac. Dit is het gevolg van de knuffel actie waar ze een papiertje kreeg met een prijsvraag erop. Deze kon ze winnen door de Facebookpagina van Amac te liken. Op deze Facebook pagina zag ze dat Amac ook een website heeft.
Fragment 3:
Lief dagboek,
Vandaag is het alweer bijna weekend, ik kan niet wachten
met de plannen die Kees en ik gemaakt hebben voor het weekend. De kinderen gaan
naar mijn ouders en wij gaan gezellig een dagje en nachtje weg met vrienden.
Dus een dagje shoppen en ’ s Avonds lekker uiteten en stappen. Maar toch moest
ik nog een dag op het werk overleven. Eerst had ik een vergadering van het OR
en daarna nog een vergadering van het ontwerpers team. Na de vergaderingen was
het al twee uur. Eerst ging ik even lunchen en daarna aan de slag met mijn
eigen ontwerpen. Ik belde wat heen er weer met de opdrachtgever en er kwamen al
meer ontwerpen op papier. Om vier uur hadden we weer de wekelijkse vrijdag
middag borrel en om vijf uur stapte ik op de fiets naar huis. Thuis aangekomen
had Kees heerlijk gekookt en om zeven uur gingen de kinderen naar bed toe. Na
goede tijden slechte tijden liet ik Kees mijn schetsen zien van de bikini’s.
Hij vond ze mooi en ik vertelde over mijn probleem met de papieren schetsen.
Ook vertelde ik over de Amac en dat ik op de Facebook van de Amac had gekeken.
Hij was verrast dat ik interesse had voor een Ipad maar snapte heel goed waarom
ik er een nodig had. Samen hebben we op de site van de Amac gekeken en zagen we
verschillende ipad’s. Kees werkt veel met computers en elektronica dus wist er
veel van af. Hij vertelde mij dat ik het beste de Ipad 3 met 32 GB kan nemen.
Deze heeft genoeg geheugen voor mijn schetsen. Na wat rond kijken op de site
had ik besloten de Ipad te bestellen. Ik kon nu ook de korting gebruiken die op
de Facebook pagina stond. Na het bestellen kreeg ik een bevestiging dat de Ipad
binnen 2 werkdagen thuis bezorgd wordt. Dus over een paar dagen hoef ik niet
meer moeilijk te doen met de papieren schetsen en Kees vertelde me dat ik ook
films en series terug kan kijken op de Ipad. Heerlijk voor op de bank nu het zo
koud is!
Customer journey canvas
Met de middelenmix die we gemaakt hebben voor onze campagne moesten we een customer journey canvas maken. Dit is een manier om alle momenten dat de klant met het merk word geconfronteerd te meten. Zo kun je zien hoe een klant uiteindelijk tot aankoop overgaat. Dit hele proces kun je zien in onze customer journey canvas, zoals hieronder te zien.
Customer Journey Canvas |
Redeneeropdracht
De korte redeneringen die we hebben gemaakt in week 2,3 en 4 moesten we deze week uitgebreid in een nieuw redeneerschema zetten. Dit moesten we doen aan de hand van twee stellingen. Het uitgebreide schema dat wij deze week gemaakt hebben kunt u hieronder zien.
Redeneerschema 1 |
Redeneerschema 2 |
Middelenschouw
Helaas hebben wij ook deze week onze opdracht 'Middelenschouw' nog niet af. We zijn wel al hard op weg maar willen de link pas in de blog zetten wanneer de pinterest borden helemaal af zijn. We moeten volgende week nog even de puntjes op de i zetten. Over de middelenschouw dus meer in de blog van week zes!
We zijn alweer op de helft van blok B en daarmee heeft u dus ook al de helft van onze blogs kunnen lezen! Tot nu toe zijn we tevreden over de samenwerking, alles loopt op rolletjes. Er is geen sprake van 'storming' en dit hopen we zo te houden! We kijken met plezier terug op de helft van dit blok en kijken uit naar wat er komen gaat! Tot volgende week!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten