vrijdag 15 november 2013

Blog - week 1

Wij zijn projectgroep B1 uit klas JEM-D02 en hebben de eer om de casus van het bedrijf Amac op te lossen. Dit gaat ons lukken omdat wij een actieve groep zijn boordevol ideeën. Wie zijn wij? Vijf eerstejaars studenten van de opleiding Eventmangement aan de Hogeschool van Utrecht. Onze voorzitter is Gaby, Daan zorgt voor de financiën, Tessa is de tekstschrijver, alles wordt vormgegeven door Hans en niet te vergeten Marlène, zij zorgt ervoor dat alles op rolletjes loopt.

Wij gaan aan de slag met de casus van Amac. Een bedrijf dat Apple producten verkoopt zoals de wel bekende iPhone. Anders dan bij een Apple Store verkoopt Amac ook producten en accessoires van andere merken. Dit maakt ze onderscheidend ten opzichte van een Apple Store. Sinds de komst van de Apple Store in Amsterdam daalt de verkoopt. De vraag is of wij een campagne willen bedenken die ervoor zorgt dat mensen de meerwaarde van Amac weer zien en hierdoor eerder naar een Amac winkel dan een Apple Store gaan. Ons doel is een campagne bedenken waarbij het bedrijf kan blijven profiteren van de kracht van Apple maar tegelijkertijd toch een eigen identiteit heeft.

Onze ambitie is dat wij vertrouwd, innovatief en aantrekkelijk zijn. Met deze woorden heeft onze vormgever Hans ons logo ontworpen met de afkorting VIA die staat voor Vertrouwd Innovatief en Aantrekkelijk. Ons slogan is: ‘VIA ons de weg naar succes’. Wij zijn een reclamebureau dat door middel van deze drie ambities een succesvolle campagne wil opzetten. 

Op dag 1 hebben we de rollen verdeeld aan de hand van de kwaliteiten van de groepsleden. Hierna hebben we verdeeld wie wat iedere week doet en Marlène heeft dit in de planning gezet. Als laatste hebben wij het over ons samenwerkingscontract gehad en samen deze afspraken gemaakt. Hans heeft deze later uitgewerkt omdat dit zijn taak is. Na deze serieuze zaken zijn we wat gaan drinken onder het mom van onze forming. 






De volgende dag, woensdag 13 november, hebben wij nog even kort stilgestaan bij de meesterplanning van Marlène. Omdat voor iedereen duidelijk was wat ons te doen stond, hebben wij deze dag geen overleg gehad. Wel heeft onze vormgever Hans het logo gemaakt en voorzitter Gaby heeft een emailadres aangemaakt speciaal voor ons project. Dit is heel handig omdat wij allemaal de beschikking hebben over dit mailadres en deze voor de Pinterest en Blogger pagina kunnen gebruiken. 






Op donderdag 14 november hadden wij de les ‘Onze mix – instructie’ waarin we meer uitleg kregen over wat ons te doen staat tijdens het project. Hierna zijn we met de groep naar de Neude in Utrecht gegaan waar we de foto`s voor de middelenschouw gemaakt hebben. Omdat forming een hele belangrijke fase is in het samenwerkingsproces hebben wij na het maken van de foto`s gezellig samen geluncht.



Kortom, we hebben de rollen verdeeld als volgt; 
Voorzitter – Gaby
Financieel directeur – Daan
Tekstschrijver – Tessa
Planner – Marlène
Vormgever – Hans
We hebben dit gedaan aan de hand van onze kwaliteiten en zijn het hier allemaal mee eens. Om er voor te zorgen dat alles goed verloopt in ons groepje, zelfs wanneer er problemen zijn, hebben we een samenwerkingscontract opgesteld. Hier hebben wij allemaal onze handtekening ondergezet. Bij overtredingen wordt er een gele of rode kaart uitgedeeld! En omdat wij dan met de overtreder ‘een appeltje te schillen hebben’ moet hij/zij de volgende keer appeltaart trakteren!

Planning
Volgende week hebben we les van Christiene Vogelaar en daarom moeten wij deze week de opdracht ‘Middelenmix’ maken. We hebben alle inplanopdrachten verdeeld over de groepsleden. Gaby maakt de opdracht van volgende week. Daarna maakt Hans de opdracht ‘Portretrecht’ omdat hij de vormgever van de groep is. Omdat het handig is dat je als financieel directeur wat weet over de kostenbegroting, doet Daan deze opdracht. Als laatste doet Tessa de opdracht over auteursrecht omdat zij de tekstschrijver is en Marlène de tweede opdracht over de kostenbegroting.

Bij de inplanopdracht van volgende week is er een individueel- en groepsdeel. Bij het individuele deel is het de bedoeling dat ieder groepslid aan de hand van het boek Marketingcommunicatiestrategie een aantal vragen beantwoordt. Deze vragen gaan over communicatie-instrumenten en je eigen uitingen. De bedoeling van de groepsopdracht is dat Gaby een strategie vindt die het beste bij onze casus past.

Afgelopen donderdag, 14 november, hebben wij foto`s gemaakt van gevelreclame in Utrecht voor de opdracht middelenschouw. We hebben nu 40 foto`s van gevelreclame maar zetten deze nog niet op een Pinterest bord omdat we eerst nog tekst bij iedere foto moeten schrijven. Dit moeten we nog doen maar dit is zeker voor week 6, de deadline, af.

Dit was de allereerste blog van groep B1 uit klas JEM-D02. Deze week hebben wij de onderstaande opdrachten gedaan:
- Samenwerkingscontract gemaakt en ondertekend
- Foto`s voor de middelenschouw gemaakt
- Meesterplanning gemaakt
- Inplanopdrachten verdeeld
- Rollen verdeeld
- Logo ontworpen

- Aan de forming gewerkt
Alles bij elkaar lijkt het veel maar het viel hartstikke mee en we vonden het leuk om te doen. De forming was het leukste. We hopen dat u onze blog met veel plezier heeft gelezen. We kijken uit naar volgende week! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten