Welkom bij alweer de derde blog van groep B1 uit klas JEM-D02! Deze week zijn we voor het eerst bijeengekomen op dinsdag. We hebben afgesproken dat iedereen bij een onderdeel van de 'Middelenschouw' de teksten schrijft. Dit was makkelijk te verdelen omdat het precies vijf onderdelen zijn. Ook gaan Gaby en Tessa nog foto`s maken in de stad voor het onderdeel buitenreclame. Verder hebben we de opdrachten van deze week eerlijk verdeeld en zijn toen aan de slag gegaan. Zo doen we dit iedere week. We merken dat dit heel goed gaat want iedereen heeft zijn/haar opdracht altijd op tijd af en maakt er iets moois van. Afgelopen week waren de opdrachten als volgt verdeeld:
'De huidige mix': Marlene en Tessa
'Doelgroepscan': Gaby, Hans en Daan
'Formuleeropdracht': Marlene
De doelgroepscan deden Gaby, Hans en Daan met z`n drieën omdat deze opdracht groot is en veel tijd kost. Ze hebben met elkaar overlegd en de opdracht gemaakt. De formuleeropdracht zouden Marlene en Tessa eigenlijk samen doen maar Marlene had de opdracht al af voordat Tessa met haar ogen kon knipperen!
Groepeerschema huidige middelen |
Paspoort |
Moodboard |
1. Welke media passen bij deze doelgroep?
Via mond-tot- mond reclame wordt er informatie over de Apple producten verspreid. Apple maakt nooit reclames op tv of radio. Dat Apple kan bestaan zonder reclame is het gevolg van de fanstrategie die zij gebruiken. Omdat iedereen de producten van Apple zo geweldig vindt, vertellen ze dit door aan familieleden en vrienden. Het gevolg hiervan is dat zij de producten van Apple ook gaan kopen.
Verder wordt er ook op social media over de Apple producten gesproken. Dit heeft tegenwoordig grote impact omdat veel mensen deelnemen aan Social Media. Een voorbeeld hiervan is de Facebook pagina van Amac waarop reclame wordt gemaakt voor Apple producten. Ook wordt de website van Amac veel gebruikt om de doelgroep te bereiken. Door de webshop en acties zullen veel mensen een kijkje nemen op de site wanneer ze tot de aankoop van een Apple product willen overgaan.
2. Welke associaties wil je bevorderen bij deze doelgroep?
Wij willen dat mensen de producten van Amac gaan kopen. Ook willen wij dat de klant als beeld van Amac heeft dat je snel wordt geholpen door goed opgeleide medewerkers die veel afweten van de producten. Wanneer klanten dit goede beeld van Amac hebben, zullen ze eerder terugkomen en de winkel vaker aanprijzen bij vrienden.
3. Welke beelden passen daarbij?
Dit willen wij stimuleren door acties te bedenken en goede service te bieden door middel van garantie. De service bieden we door de medewerkers goed op te leiden zodat zij goed advies kunnen geven aan klanten die twijfelen over hun aankoop. Ook door de winkel een luxe en professionele uitstraling te geven, wordt deze aantrekkelijker voor klanten dan wanneer het een donkere, nietszeggende winkel is.
4. Welke tone of voice past daarbij?
De tone of voice die daarbij past is er een die vriendelijk en duidelijk is met tegelijkertijd een stukje technische informatie.
5. Welke boodschappen werken bij deze doelgroep?
Bij deze doelgroep passen boodschappen die aansluiten op de producten. Zoals kortingsacties, like & win acties op Facebook en extra garantie. Ook hebben ze acties waarbij je iets moet inleveren zoals een oude koptelefoon. Je krijgt hiermee dan korting wanneer je een nieuwe koptelefoon bij Amac koopt. Zoals bij een koptelefoon van 'Beats by dr. dre'.
Planning |
Formuleeropdracht
Bij deze opdracht moesten we vijf beweringen opschrijven. Ze moesten gaan over onderwerpen die als voorbeeld waren gegeven. Zoals doelgroepkenmerk, positionering en naamsbekendheid.
Wij denken dat online klanten van Amac vooral mensen zijn die al verstand hebben van technische Apple producten. Aan de hand hiervan hebben we de volgende beweringen gemaakt:
Positionering:
Amac positioneert zich als een bedrijf met goede service,
garantie, vele specialisten en een webshop die dag en nacht online is.
Naamsbekendheid:
De Amac moet meer aan naamsbekendheid gaan doen, door middel van bijvoorbeeld een reclame.
De Amac moet meer aan naamsbekendheid gaan doen, door middel van bijvoorbeeld een reclame.
Middelenmix:
Door het inzetten van Facebook in de campagne van Amac
zorgt het voor meer klanten en meer belangstelling.
Effectmeting:
Door een event te organiseren met hoofddoel
naamsbekendheid voor Amac zorgt dit voor zeker 20% meer bekendheid.Formuleeropdracht B |
Deze week hebben we niets aan de middelenschouw gedaan. Wel hebben we afgesproken wie wat doet zoals u hierboven hebt kunnen lezen. We hopen volgende week wel iets af te hebben van de middelenschouw en zullen dit dan ook vertellen in de blog van week 4.
Dit was de blog van week drie. Deze week hebben we de opdrachten goed verdeeld en was alles net zoals altijd weer op tijd af. We kijken uit naar de opdracht van volgende week en gaan daar dan ook weer met goede moed mee aan de slag. Tot volgende week!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten